3 Kasım 2009 Salı

Kasımın biri
Mevsim kışı gösteriyor
Üşüyor hayat
İnsanlar iyice soğudular
Hem havadan, hem kendilerinden
Başını sokacak yer bulan şanslı
Sokaktakinde ise derin bir endişe
Uykusuz gecelere gebe artık…
Hayvanların kimi uyumak üzere
Kimi sıcak toprak aramakta
Yüzlerinde mahmurluk hâkim…

Ben yürüyorum usulca
Kuruçeşme sahilindeyim
Salaş çay bahçesine varıyorum
Ama
Ayaktayım
Çünkü masalar yok
Yerler ıslak
Hava ayaz
Kapıları sıkı sıkıya kapalı
Keyfi kaçmış çoktan
Dalgalardan fırsat bulup sokuluyorum kıyıya
“Sülo” nun üç-beş metrelik kayığı bağlı
Ne var ki yerinde duramıyor
Bir sağa, bir sola yatıp yatıp duruyor
Hemen sağında “Ayşe”
Lüküs yat!
O gelin gibi süzülen halinden eser yok şimdilerde
Mahzun mu mahzun oynaşıyor kıyıda
Yalpalamamak için çırpınıyor adeta
Gelin dedik ya
Haspam…
Ha, yanında “Baba Torik” duruyor
Sıkı balıkçı kayığı
Taş gibi taka
Diğerleri üşürken kıyıda
O pek bir mağrur
Rüzgâra da, asi denize de kafa tutar gibi
Dimdik
Helal be reis!..
Yürümeye devam ediyorum
Gözüm de gönlüm de hep kıyıda
Tüm teknelere bakıyorum
Bakıyorum da
Hepsinde bir hüzündür gidiyor
Sanki yüzleri var da somurtmuşlar
Hatta bazıları ağlamaklı
Hani halatlarla bağlanmışlar ya babalara
Küsmüşler hayata
Bülbülü ne kadar kafeste mutlu edebilirsen
Tekneleri de bağlıyken öyle
Onlar da açıklarda
Alargada nefes alırlar işte…

Yağmur damlaları bıçak gibi
Öylesine dövüyor ki bedenimi
Beni bezdirmek için çırpınıyor
Kışın asiliği işte
Yağmurunda bile hırs var
İstemiyor kıyıyla aşk yaşamamı
Teknelerle cilveleşmemi
Hele ki hayatla halvet olmamı
İstemiyor kerata mevsim…

Bu sene kış fena geldi
Doğrusu hiç istemedim gelmesini
Belki yaşımı
Çalınan geçmişimi
Umutsuz yarınlarımı
Yorgunluktan öte
Belki yılgınlığımı hatırlatıyor diye
İstemedim gelsin bu kara mevsim
Sahi
Bu senenin baharı da tatsızdı zaten
Kanım fokurdamadı mesela
Ciğerlerim taze kokularla dolmadı
İstemedim kaçmak olduğum yerden
Oradan oraya konmak
Temiz derelerden kana kana su içmek gelmedi içimden
Durulmak
Erenler gibi köşemde olmak istedim…

Bir kabullenmişliğe gidiş var sanki
Usulca
Tekne belli
Rota belli
Dümen ise kilitlenmiş
İstikamet
???

bari, başımdan meltem… kıçımdan poyraz eksik olmasın…

e.
2009 kış

Hiç yorum yok: