24 Ocak 2010 Pazar

Hava buz gibi
Kar yağıyor durmaksızın
Yollar kapalı
Ama
Etraf kartpostal
Hastalıklar kaçışta
Toprak beslenme saatinde…

Ben, köfte-patates yaptım
Yanına piyaz
Bastım zeytinyağını
Bir de büyük açtım…
Hadi gel Ağabey
Seversin sen de zeytinyağını
Büyük ise olmazsa olmaz zaten
Maltepe de aldım bir kutu…
Ardından baklava
Bastım şerbeti
Yanında kaymak
Hadi gel abla
Seversin tatlıyı
Tatlı dillisin ya
Yakışır sana baklava…
Yaylı tamburun tozunu aldım
Akorduna dokunmadım
Evlat,
Her şeyiyle tambur sana emanet
İster konuştur, ister ağlat
Bu senin işin…

Pencereyi de açtım ardına kadar
İçeri kar havası girsin
Sonra kapatırım
Maksat havalansın ortalık
Gitsin tüm mikroplar
Dağılsın parazitler
Bizbize kalalım…
Ben mi?..
Tokum ben
Siz buradayken
Yani
Ağabeyim yağda-rakıda
Ablam balda-kaymakta
Eh, evlat da meşkteyken
Bana düşen;
Mutlu bir kalp
ve
Huzurlu bir ruhla
Sadece seyretmektir
Böylesi keyfi
Böylesi özlemi
Esas açlık bu…

uzaklar unutturamaz sevgiyi, şefkati…

e.
2010 kış

Hiç yorum yok: